Какви рискове крие носенето на високите токчета

Високите токчета първоначално не са били създадени като аксесоар към стилната рокля или пола. Всъщност първите токчета – както са изобразени на персийска купа от IX век – са създадени за мъже конници като начин да не се измъкват краката им от стремената. В даден момент през 1600-те жените поемат щафетата и тънките токчета и обувките на платформи заемат важно място в женските гардероби в продължение на векове. Те стават  златният стандарт в женските обувки за всичко – от балната зала до червения килим. Но въпреки че са определено стилни, високите токчета могат да причинят сериозни проблеми както за краката, така и за Вашия бюджет.

Високите токчета са основният виновник за болките в краката и глезените, но жените продължават да ги носят с пълна отдаденост. Независимо дали сте забелязали постоянна болка в краката или банковата Ви сметка намалява, докато колекцията Ви от обувки расте, разбирането за истинската цена, която плащаме за носенето  на високите токчета, би трябвало да ни накара да се замислим дали преди да ги купуваме и обуваме.

Цената, която плащаме за високите токчета:

Ставни болки

Носенето на високи токчета спира краката Ви от естественото въртене по време на ходене. Това кара коляното да поеме тежестта на всяка стъпка, което може да доведе до тежка ставна болка и обостряне на симптомите на артрита. Глезенът също поема част от напрежението, така че не се изненадвайте, ако дългият ден на токчета оставя ставите Ви стегнати и болезнени.

Мазоли

Когато притискате краката си в твърде стегнати обувки или обувки, които принуждават стъпалата да застават в неестествена форма,създавате натиск върху тях, както и върху кожата и ноктите си. Това може да не е толкова важно през зимата, но да доведе до некомфорт през  лятотои да се чувствате неудобно в сандали, когато краката Ви са осеяни с мазоли.

Проблем с ахилесовото сухожилие

Това е може би един от най-тревожните странични ефекти на носенето на токчета: с пета в повдигнато положение,токчетата могат да създадат физиологична промяна на мускулите и сухожилията около глезените. Това означава, че когато сте боси или носите ниски обувки, при които петата достига земята, може да се почувства значителна болка и разтягане.

Болка в долната част на гърба

Токчетата всъщност изтласкват таза Ви напред, когато ходите или стоите прави, поставяйки огромен натиск върху долната част на гърба и причинявайки продължителна болка.

Метатарзалгия

Когато носите токчета, тежестта на цялото Ви тяло се поставя в основата на пръстите и под възглавничките на стъпалото, така че петата Ви се използва само за баланс. Изненадващо, това може да доведе до отключване на пареща болка, понякога придружена с изтръпване, която се дължи на спадане на напречния свод на ходилото.

Падания и изкълчени глезени

Когато носите ниски обувки, тежестта Ви се разпределя равномерно между стъпалото и петата, с лек натиск върху глезена. За съжаление, токчетата причиняват такъв дисбаланс между петата и възглавничките на пръстите, че глезенът е принуден да се превърне в опора за цялото Ви тяло. И тъй като глезените не са приспособени да поемат този вид натиск, паданията и усуканите или счупени глезени могат да бъдат доста често срещани.

Гъбички по ноктите

Повечето обувки на токчета имат остър или бадемообразен нос, докато краят на крака Ви е с по-скоро квадратна форма. Палците и малките пръсти са подложени непрекъснато на натиск към страните и върха на обувката.Това е предпоставка за травмиране на ноктите и крие риск от прониквене на гъбички в тях.

Обувките на високи токчета може да не са най-здравословния избор за краката Ви, но не е нужно да ги изключвате напълно. Вземете някои предпазни мерки и ще можете да спечелите няколко сантиметра без да страдате от неприятни последствия.

  • Ако сте обсебена от супер високите токчета, изберете чифт, който има платформа през предната част на обувката. Тези модели имат вид на обувки с високи токчета, но повдигат стъпалото, както и петата, и подлагат глезените на по-малко напрежение при ходене.
  • Носете токчета само за няколко часа. Поставете си три часа ограничение върху носенето им и ги слагайте когато знаете, че събитие или повод няма да продължи повече от това. Ако ще ходите пеша, танцувате или стоите цяла нощ, носете тока няколко часа и след това преминете към стилен чифт ниски обувки. Това може да Ви спести болки в гърба, ставите и пръстите.
  • Добавете ортопедични стелки. Ако Вашите любими токчета Ви липсват, опитайте да добавите ортопедични стелки или подложки. Тъй като те трудно биха се поставили в обувки на висок ток, опитайте с тънките гел подложки. Ще се удивите на удобството им.
  • Разтегнете краката си. Ако установите, че краката Ви болят след ден, прекаран на високи токчета, седнете на дивана и поставете топка за тенис топка под тях. След това упражнявайте натиск върху топката, като я търкаляте с крак. Това е чудесен начин да облекчите стегнатите мускули и сухожилия след изтощителен ден на токчета.