Да подготвим краката си за лятото в 5 стъпки!

Всички искаме да видим една по-добра версия на себе си. Мечтаем си за перфектно тяло, да сме още по-позитивни, забавни и енергични.  Списъкът за лично усъвършенстване расте непрекъснато и в един момент вместо да отмятаме постижения, започваме да си даваме сметка, че сме притиснати от почти непосилни изисквания.  Ако се оставим обаче на отчаянието и бездействието, със сигурност лятото ще си отмине, без да сме се докоснали до това, което ще ни отвори очите за истинско удоволствие и радост от топлия сезон.

Нека се подготвим навреме, достатъчни са 5 малки стъпки към собственото +„по-добро аз“!

Започваме с Негово Величество: Здравословното Хранене

Не става дума за диети, нито лишения, а за стил на живот. Настроението, мозъчната дейност, общият тонус на тялото зависят от това каква храна доставяме на организма си. Сега когато разнообразието от вкусни плодове и зеленчуци е повече от голямо, нямаме повод да посягаме често към пакетираните или висококалорични храни.

Плодовете и зеленчуците са богати на така полезните за организма ни растителни влакна, които не само засищат, но са нискокалорични  и спомагат на организма да се очисти от излишните токсини.  Съдържат много малки количества сол. Солта, както е известно, води до задържане на вода в организма, като последствието е подпухване на лицето и крайниците. Ето че, стигнахме и до същественото: с хранителен режим, който включва повече плодове и зеленчуци отмятаме и първото „добро дело“ в името на красивите крака. Особено подходящи са:  марулята, магданозът, лукът, доматите, лимоните, черешите и ягодите.

По-малко газирани напитки и повече вода. Това е второ изискване, което можем да си поставим, без притеснението, че искаме прекалено много от себе си. Лесно е! В момента, в който решим да посегнем към чашата безалкохолно или бира, можем чисто и просто да изпием чаша вода. Моментално ще заситим жаждата, а на пръв поглед неудържимото желание за газирано, изведнъж ще изчезне. Опитайте, ако не вярвате!

Нужни са ви още доводи, за да предприемете тази тактика? Според Американската асоциация за сърдечни заболявания, жените са по-склонни да трупат в организма си вредните съставки от газираните напитки, повишават се нивата на вредния холестерол и нивата на триглециридите. Често крайният видим резултат е повече мазнини около талията и краката.

Водата съставлява 62% от клетките ни. Чрез нея се извършват важни обменни процеси в организма. Позволява изхвърлянето на токсините и ненужните за организма вещества чрез урината и потта.  През лятото са нужни поне 7-8 чаши течности, тоест заедно с водата може да си позволите чай, плодов фреш, айран и умерено количество кафе.

Повече движение.  Може да сте сигурни, че сте отдали необходимото внимание на краката си, ако вървите всеки ден поне половин час и спортувате 3 пъти в седмицата.  Ако не сте любители на спорта и чувствате подобна препоръка по-скоро като досадно задължение, опитайте да увеличите времето за вървене – поне час на ден. Вървете с по-бърза крачка, стегнати крака и корем! Редовното  практикуване на този чисто „женски спорт“ – бързо ходене, било то по задачи или липса на време, оформя задната част на бедрото. Ето, че отметнахме още едно изискване към себе си. Вече сме почти към финала на по-добрата версия на себе си! Вижте още няколко полезни съвета за здравето на краката тук: http://bit.ly/2nuc0vf

По-малко стрес. Когато тялото е изложено на стрес, неусетно се задействат „механизмите“ на затлъстяване. Защо ли? Когато сме в режим „Внимание!”, организмът ни се нуждае от повече физическа и психическа енергия. Най-бързият и лесен начин, който всеки човешки организъм познава е, набавянето на нещо сладко. Сладкото е не само източник на  бърза енергия, но и повишава нивото на хормона серетонин – хормона на щастието, който предизвиква временно спокойствие. В същото време, когато сме под стрес, метаболизмът се забавя, започва трупането на хормоните кортизол и лептин, които най-видимо се отразяват на талията и бедрата.  Така че изберете вие: повече сладко или… дълбоко дишане, повече време за себе си и отдаване на приятни занимания.

Поглед върху детайлите. И тъй като говорим за красиви крака, разбира се освен формата на бедрата и прасците, трябва да обърнем внимание и на ноктите. Освен поддържането на добър педикюр и избор на подходящ нюанс лак, ще ви напомним да внимавате къде и кога ходите с боси крака, защото точно пред лятото е най-лесно да се заразите от гъбички по ноктите. Научете повече за това как да се предпазите от тях: http://zdravezajenata.com/гъбички-по-ноктите-защо-се-появяват-на/